Friday, August 21, 2009

Edisi Emo

Still can`t accept the facts that my hair is trimmed by Jee and now it is super short. Oh my gosh.. Oke will upload the picture later. Im a bit busy doing next year shift roster for production. I saw Mr.F this morning. Oh lupa Mr.F tu is the one i mention in my last two blog (baby crush on him). This few days things flow slowly. But still i loike to watch him eat.. Hahaha.. think im weird? It is fact, he is the most charming guy I ever seen. B slalu cakap, dah suka semua hensem, semua wangi.. No im not blinded by perasaan. Aku just suka ja.. Not moe than that, sincerely.
Ok balik pada cita rambut, aku masih blur, masih tak sangka yang rambut aku yang panjang mengurai tu dah takdew..hukhuk... Jee cakap my nu hair fit me well. But as for me, aku rasa rambut panjang menutup kelemahan wajah yang chubby. Aku suke rambut ni. But nampak chubby jew. Tapelah, esok lusa mesti dah biasa. Arini balik aku nak g shopping tolettries. Aku nak tambah maybe hair treatment atau serum. Either one.
Esok start puasa. Selamat berpuasa readers! Aku agak excited. Tapi missyp belum abis. Aku rasa tak dapat la aku puasa esok hari. Frust betul. Tapi takpela, nanti aku ganti skali puasa 6 `kalau` rajin.haha...oke=)Aku blum abis schedule cuti raya ni. Aku banyak planning. Aku nak adakan apa yang tak ada tahun-tahun lepas. Excited betul aku kan? Tapi aku kena simpan duit sikit pasal aku nak buat kenduri arwah lepas raya ni. Excited lagi.=)hihi
Baju raya myb memang sehelai la. Pasal aku nak guna duit banyak this month. Next month aku nak beli kuih raya n apa yang patut. Mungkin jugak aku nak spare sikit duit untuk duit raya kak Idah, Mak abang and Sha. Kalau boleh aku nak bayarkan Zakat Fitrah Mak Abang, Sha and me myself. Aku excited untuk buat semua tu. Aku tak sabar nak buat apa yang aku tak termampu buat dulu. Tapi yang pastinya aku nak cari selendang yang sesuai dengan baju raya purple aku tu untuk ke kubur pagi raya. Lama kan aku tak balik beraya. Selama tu la aku tak jenguk kubur arwah ibu tersayang. Aku nak pergi awal sikit 2,3 hari before raya, bersihkan kubur. Sambil tu bolehla aku uruskan apa yang patut pasal kubur arwah.
Project Johnathan yang dirancang main-main agak menjadi. Aku ikut serta...gara-gara nak carik duit raya punya pasal. Insyaallah, if ada rezeki aku adalah.
Kata Kak Idah aku berjaya dalam hidup sekarang. Cita-cita aku satu-persatu tercapai and dia excited untuk aku. Alhamdulilah kan.. Segala-galanya berjalan dengan lancar. Aku bersyukur sangat-sangat. Aku bahagia sekarang, Dengan apa yang aku ada and dengan siapa yang still ada. Hidup baru dah bermula, Hidup lama dah mati. Dan tak mungkin.........
Ramadhan bulan keberkatan..Kenangan aku dan arwah sentiasa dekat di hati...Missed u Mom...So much...
*Hari ni genap 5 tahun arwah tinggalkan dunia ikut kalender Islam.

3 comments:

Natasha said...

wei aku kat penang... mai kedai mak aku... boleh sembang2!

Ain Abdullah said...

oit tash, brapa lama hang kat sini..emergency..aku nak rebonding rambut..kat mana murah and cantik??

Natasha said...

rebonding, maryam ckp kat komtar murah. tatau aku. nanti aku tanya dia... seumur hidup aku mana penah rebonding ni... aku gila perming! hahaha... wei no telepon ang brapa?