Thursday, January 14, 2010

Sembang Zero


Last Tuesday i went to Wawasan Regional Office to pick up my text book. & guess what, now dah tak da file study material. Everything is in a piece of CD. Darl cakap we have to spare money fer new lappy otherwise susah aku nak study. Memang betul lah, boleh screw mood aku kalau tiap-tiap kali ada idea nak buat assignment aku kena state point saja. Tak sama kalau lappy depan mata. Darl cakap takpala sabar dulu. Nanti dia temankan aku p buat assignment tapi macam tak best jugak la.

Jumpa John masa pick up text book haritu. Dia tanya pendapat aku pasal isu Christian-Islam tu. John tu chinese christian. Actually terus terang aku cakap from the first day aku kenal John, dia sangat pious lah. Tak pernah tinggal church thingy. Siap bawak guitar tiap-tiap minggu tuh. P menyanyi lah hapa la. Tapi aku sangat respect dia sebab dia selalu ingatkan aku supaya ingat pada ALLAH selalu, sembahyang jangan tinggal dan jadi orang Islam yang baik. Teruja tak, rambut sama hitam hati lain-lain. Aku terus terang sangat malu dekat dia. Walaupun dia sangat pious and loyal to his GOD tapi still dia respect agama orang lain. Aku cakap kat i'm so sorry about what happen. Dia cakap its okay. Saja nak tau pendapat aku, aku cakap benda tu memalukan and orang yang baling api kat church diorang tu pendek akal. Aku setuju dengan kenyataan ramai blogger pasal isu ni, depa buat macam tu belum tentu masuk syurga. Banyak fatwa-fatwa, hampa boleh baca. Islam itu mudah. Tak suruh pun hampa buat kacau bilau tu semua. Sudahla semak gila aku pikiaq. Bab-bab huru harakn keadaan, hampa memang terer. Aku pun tak faham. Nak kata aku alim, aku tau la tak. Aku cuma bagi pendapat aku. Memang apa yang jadi memalukan. Tak sepatutnya. Tambah malu John cakap takpa dia tak marah, sebab agama dia cakap kalau orang buat salah maafkan. WTF? Malu tak hampa. huh!

No comments: