Monday, January 25, 2010

Monday Moody Day

Isnin suppose to be moody day kah? Tak tau plak. Selalu kalau tak semangat datang keja skalipun, kalau dah sampai, and start buat kerja, everything will started to run smoothly again. Mood dan semangat beransur-ansur datang. Tapi arini? Mood aku swing macam binatang haram aku tak boleh sebut. Aku seriously tak tau lah apa aku nak crita kan.

Kalau aku cerita sini ibarat buka pekung di dada. Tapi aku seriously tak boleh tahan lagi. Tiap-tiap kali benda-benda macam ni jadi, aku macam over sedih. Sepatutnya aku hepy. Dan banyak sepatutnya aku bole kata kat sini. But now, "sepatutnya" replace the excitement.

Aku buat apa yang aku kena buat. Tak lebih dari tuh. Kerana aku cuma tinggal diri sendiri saja nak buat apa aku perlu buat. I'm so stress! Pagi tadi aku happy, thanks Darl, dia faham aku & aku tau dia sayang aku.

Sekarang aku tak happy sangat sebab satu dua perkara. Tapi aku tau, apa-apa jadi pun, aku kena teruskan hidup aku! Tak boleh berenti. Tau sapa pesan macam tu? My late Mother. Aku percaya, dia tengok aku tiap-tiap hari dan faham apa sebab aku buat semua ni, dan setuju dengan semua keputusan-keputusan aku, Aku ada sebab sendiri walaupun aku tau ramai yang rasa drastik. Ni keputusan aku, dan aku buat sebab kepentingan diri aku sendiri. Aku ada sebab yang tak perlu aku explain kat sesapa. Aku tau makcax tau apa aku rasa sekarang, but No Worries, aku akan berdiri di atas kaki sendiri. Aku kena ingat moment ni, kena ingat feeling nih, sampai bila-bila. Tak semestinya bila aku sedih aku kena muram macam dulu, aku tak mau lagi ikut telunjuk orang lain. Bila aku rasa kena tikam, that "orang lain" tengok saja aku nangis. Apa tuh? So, Aku lebih dari bahagia sekarang, Aku percaya dengan "peluang". Aku percaya dengan diri aku.


No comments: