Friday, April 16, 2010

Money & Me

I know im not that Happy,

But I still want to be Rich. Hehe. Aku hantu duit. Bukan hamba duit.

Bukan materialistik. Aku tak mungkin tumpang kekayaan orang. Aku suka usaha sampai jadi kaya. Aku tak perlu menumpang orang untuk rasa kaya. Bila aku memang takda duit, aku bagitau terus terang, aku memang takda duit dan tak kaya. Walaupun belum kaya, tapi aku bersyukur la hingga saat ni belum lagi pernah mintak belas kasihan orang.

Makan cukup-cukup. Nak membeli jauh sekali lah. Tapi takpa, kita kena bersyukur di tahap mana kita sekarang.

At least aku tak menipu diri. heheh.

Dulu aku selalu tanya kenapa aku takda pilihan lain. Aku nak option. Tapi aku lupa diri, Allah cakap sabar, tunggu. Lama-lama aku akur, Ya tuhanku... aku tetap bersyukur sebab masih lagi sihat. Masih belum cacat untuk berjalan. Masih belum tertutup pintu rezeki. Masih hidup lagi kita nak taubat. Masih bangun pagi-pagi mencari rezeki. Lewat petang baru balik pulak. Terasa bertapa aku berusaha mencari rezeki yang halal untuk hidup aku. Aku bersyukur aku masih berusaha untuk mencari sesuap nasik.

At least aku tak meminta.

Aku mmg bukan jenis meminta.

Walaupun aku ada sahabat sejati yang memahami sedih perih hidup aku, aku tak pernah meminta-minta. Tanya sajalah dia.

Tapi aku tetap mata duitan. Aku nak rasa kepuasan kaya dengan usaha sendiri.

Walau aku tak bahagia, Aku tetap nak Kaya. Titik.


Tiba-tiba...

Alhamdulilah syukur, Allah... Terima kasih tak terhingga dengan membuka lagi satu pintu rezeki yang lebih baik untuk hambamu ini. Alhamdulilah.

No comments: