Tuesday, April 13, 2010

Losing my interest

I really love my job. I love keeping myself busy. I just hate the people. Not all. A small bunch of them. But effect my life so much. 9 month here wasn't thaaaat bad. I'm not lukin' fer any excuses here, and if I do it is nothing to do with u. Speaking of trust, aku rasa aku x layak. Pasal banyak org yang aku jmpa, bole di kawani bukan DIKAHWINI oke. Bole dikawani, bolela biasa2 saja. Lebih2 tak bole. Nak pecaya pun jeuh sekali. Banyak manusia zaman sekarang tak da quality. Tak banyak option, semua stereotype. Ops typo, semua tidak sedarkan diri.
Aku memang bercakap ikut facts. Luk around u now, yeap now. Can u find somebody, somebody dengan makna kata, u tau depa ikhlas dengan u. Memang tak da apa makna. Just ikhlas. Ada? Tak da. Kalau ada tu ur mum, oke. Lain-lain? Mungkin sahabat sejati, kalau seteguh ikatan aku & Jee mungkin. Itu pun sebab aku guna rawatan phsycology gantian, Makna kata gantikan harapan, atau pihak kekal pada Jee. Dia pulak membalas semua tu dengan perfecto, so my med mmg cure me lah.
Other than Having mum&dad system a.k.a Jee, I trust my Darl. Jangan tengok prospek lain-lain, bukan maksudnya aku pecaya membabi buta. Ini aku cakap pasal trust. Menyeluruh. Bukan masalah rumahtangga. ~Hal2 rumahtangga berdosa..lalalalala~Ok back to story, Darl aku pecaya sebab dia amanah dengan semua pesan-pesan aku. X penah lagila aku gado dia accuse aku itu ini, aku pun xpnah kecewa bab2 rahsia aku sebab mmg selalu selamat ja ngn dia. Bab pendapat, memang bagus tanya orang pandai cakap ni. Hahahaha. Tak, ok macam ni. Darl selalu bagi pendapat yang aku suka xmau terima. Bagi aku itu kuno, dan aku ego. Apa barang! Tapi kan..kan.. lama-lama benda dia cakap selalu jadi. Lama-lama aku mesti menyesal tak dengaq cakap dia. Dia plak bila tahu dah jadi mulala bangga-bangga, tension aku. Tapi kan, ada jugak aku realize, banyak kali, pandangan dia yang selalu aku tolak mentah-mentah, lama-lama aku rasa sangat betul dan aku selalu marah diri sendiri sebab aku selalu bangkang cakap dia.
Tapi takpala, at least aku ada rasa kesedaran, walau diam-diam.huhu
Point aku sekarang sebenarnya takda sangkut dengan depa dua-dua ni. Depa cuma orang yang merewang-rewang ataupun dengan erti kata yang selalu melente-lente dalam otak aku time aku dirundung masalah. Actually aku jarang ceritakan masalah aku sekarang. Apa-apa masalah aku duk diam-diam dan buat-buat tak da masalah, lama-lama aku rasa macam masalah aku yang kunun besaq klcc tu tah tadak pa bendala. Apa la aku dok buat teruk-teruk.
Tapi kan aku kalau jumpa depa time-time sekarang, time la ni, pukul 1516hrs, Tuesday, aku sure dah whine atas lantai sambil hentak kaki. Nasib tak baik depa, aku qeyau 2 jam tak berenti. Aku bukan penyedih, atau cengeng. Tapi kadang-kadang aku memang tak tabah mana.
Sebenarnya apa yang aku rasa sekarang adalah nak bubuh penerajang kat muka dua orang-orang yang  menabur beras di dalam periuk nasik aku. Sungguh kamu not wise sebab pick the wrong person. Sebab aku dah dewasa, ehem DEWASA, aku pun tak nak bersikap macam budak-budak. Bukan aku senang-senang nak letgo dengan apa yang kamu buat. Tapi aku tak mau buang masa aku melayan dua orang-orang bodoh dan sengal. Sangal vavi dan dojol.
Suatu hari nanti ALLAH akan tunjukan hang & aku jalan yang betul. Aku pun ada dosa jugak. Samala kita. Instead nak menyumpah orang, baik aku sedarkan diri aku siap-siap yang aku pun sama. Fine. Fine. Janji aku tak tabur pasiaq dalam periuk hang.

See, see, nak menang jugak aku.

No comments: