Monday, March 01, 2010

This week 09/2010 - Holla March!

Holla Monday. Something changing. Something new. Aku dah tak nak. Bukan sekadar tak nak. Kalau nak pun, otak aku dah tak kuasa nak terima tekanan. Aku rilex ja sekarang. Enjoy sisa-sisa masa yang aku impikan. Tak lama lagi aku kena redha juga walau apa pun jadi. Yang pasti, aku dah tak tension. Alhamdulilah masih lagi idup, sihat dan rezeki masih terbuka. Aku bukan senang macam kebanyakan orang. Susah payah aku nak cari sesuap nasi. Tapi aku sangat bersyukur dah. Aku menyerah & redha dengan apa ALLAH kurniakan sepanjang hidup aku.

Ustaz Samsudin pernah pesan, walau apa pun jadi, aku masih muda, cari rezeki sendiri. Redha dah bersihkan hati. Kat situ punca perubahan. Maafkan orang jugak buat aku sihat physically & mentally. Gasak lah orang. Janji aku jaga diri sendiri. Bukannya aku tak da sapa, in fact ramai orang still sayang aku. Aku ja suka rasa macam loser. Aku ada kerja kan.. Walaupun aku tak kaya, tapi cukup untuk hidup aku. Aku boleh bayar sewa rumah, bayar bil-bil.. Bayar moto-moto aku lagi. Walaupun org dengar biasa, tapi satu kepuasan untuk diri aku. Berdikari tanpa harapkan orang lain. ALL BY MY SELF.

Bila aku sibuk dengan hidup aku, kerja-kerja-kolej-library-buku-kerja-submit assignment-dateline = aku rasa bahagia. Sebab aku buat something dalam hidup aku. Kalau selama aku hidup yang dulu, aku asyik jaga orang, sekarang tak lagi. Dah lepas semua malapetaka tu. Sekarang cuma tinggal diri aku untuk success. Tak lama lagi insyallah. Yeay..

So, aku kena fikir positive from now on. Buat apa aku fikir pasal orang. Aku sendiri ada banyak benda nak buat. Kalau betul-betul kena gaya, lebih dari aku nak aku boleh dapat. Untuk masa sekarang, syukur alhamdulilah. Tak kurang tak lebih. Semua aku mampu lagi.

Fyi, aku baru dapat new nephew, adik Qistina. Nama Putra Danish Qayyim. Alahai nama kan? Abang aku memang! Tapi apa-apa pun syukur alhamdulilah selamat baby and mama. Semua dah okay. Mata sepet. Haha, baby love! K lah, i shud continue calculating backpay untuk budak-budak operator. Adiosa.

No comments: