Monday, March 22, 2010

Keadaan yang aku kena terima

Aku tau tahap mana sabar aku, Aku sangat paham. Aku tau tahap mana aku boleh tahan air mata aku dari turun menitik2 di pipi aku. Aku xboleh cakap. Aku kena diam.

Dada aku berombak macam pejuang berani mati. Aku tau aku kuat. Tapi bukan selalu. Kadang-kadang aku jatuh terjelepuk juga sorang diri di balik bayang-bayang. Aku selalu pekup mulut sendiri kalau aku meraung. Semua tu buat ulu hati aku rasa nyeri pedih. Aku ajar hati aku supaya tabah. Aku ajar hati aku bercakap dengan otak, "ok....aku ok...takda apa.."

Sedih sangat dengan keadaan ni, aku buat keputusan untuk diam.

Bukan sekadar diam, tapi aku hilang... hilang dari imaginasi harianku. Entah apa yang buat aku senyum, tapi tiap-tiap kali aku senyum dalam kosong, pedih aku meruntun-runtuh. Entah apa yang buat aku menangis, Aku diam balik.

Bukan aku yang minta, tapi semua ni jadi juga. Aku terasa nak benci, nak muak. Tapi aku kena atasi. Kena kena kena terima. Even Darl and Jee hanya mampu terdiam.. Apatah lagi aku..

Ya ALLAH...kuatkanlah aku. Aku percaya dan redha. Sesungguhnya ENGKAU maha Esa!

No comments: