Tuesday, September 15, 2009

Rindu Aidilfitri

4 Hari lagi nak raya makin perih rasa rindu. Makin sakit pedih. Makin tak tertanggung, berbelah bahagi. Rindunya aku rasa pada arwah. Alangkah indahnya kalau saat-saat ni aku sibuk buat persiapan raya aku & arwah. Kami sama-sama merancang apa nak dimasak apa nak ditukar. Aku pun kalut dengan persiapan untuk arwah. Mana bajunya lauk pauknya, kuih muihnya... Alangkah aku rindu saat-saat itu. Rindu peluk cium arwah, tangisan arwah dan bertapa sayangnya arwah pada aku. Aku ada dia untuk hidup aku. Tapi itu dulu. Arwah tak tahu betapa sekarang tak ada lagi insan penting dalam hidup aku,aku tak perlukan siapa2 lagi, cuma ingatan aku pada arwah. Aku ada kasih sayang arwah walaupun dah lama dia tinggalkan. Aku masih hidup dalam ingatan aku padanya bau dan suasana, tak ada insan gantikan. Arwah anugerah Allah yang Maha Kuasa yang paling indah, aku mempunyai Ibu yang terbaik di muka bumi. Yang akan aku ingati setiap saat sepanjang hidup aku.. Aku janji...

2 comments:

aMy@LoLipOp said...

sedih aku baca, berayaq mata aku mil..aku fhm sgt semuanya...mil..apa pun aku bley ckp..jgn brenti sedekah doa kt arwah n yg plg pntg aku nk hg go on hidup, make it better each day..i'm sure itu yg arwah nk tgk..hg berjaya dlm hidup..papahal pun, i'm here, always here as ur buddy..tk cr dear..raya mai rumah k.. =)

Ain Abdullah said...

thanks pipo..i know u will understand..tq...