Monday, February 01, 2010

Amboi February

Hi. Sory Mak sibuk. Banyak new hire lately  + The bos nak p Medan esok. So gila kecoh opis. hehe. Mak bukan sengaja suka-suka gelar diri ni mak. Tapi mak terbawak-bawak. Kilang sekarang dah meriah okayy. Dengan kehadiran aqua-aqua. Aww. Mak suka. Kami semua suka. Awat tak suka. Meriah. Ha mai cek mai. Mak-mak ni semua sungguh sporting. Ramai suka kawan ngn depa hampa jangan tak tau.

Becakap pasai mak-mak nih, aku sangat tak faham pasaipa segelintir masyarakat suka pandang serong kat depa. Bila sah-sah orang tu bermasalah, kita dekati dan belai depa. Ajar depa dengan penuh kasih sayang. Bukan cemuhan. Aku banyak dengar, melalui cemuhan dan caci maki, depa tunjuk perasaan dan makin protes. Bagi aku, simple, asalkan hati depa baik, OK dah memadai untuk menjadi kawan. Tak kisahla apa depa buat or apa depa nak dalam hidup. Aku takkan larang or buat apa-apa selagi tak diminta. Kalau depa perlukan, here I am. Tak p mana-mana. Mak-mak mesti tau nak cari mak kat mana kan?? Aww.

Seriuslah, aku suka berkawan dengan orang-orang yang sedar diri, terima hakikat dan sangat murah hati macam depa. Takda dengki-dengki. Walaupun tak semua, tapi kebanyakkan depa orang baik-baik, dari family baik-baik. Pemikiran depa lagi open tapi sangat penyayang. Tak peduli apa orang kata, depa adalah diri depa. Harapan aku satu hari nanti bukan depa saja, aku pun sama, kita sama-sama dapat hidayah Allah. Amin.

Tadi the CEO stop by kat meja aku. Tanya apa yang aku UP TO currently. Aku cakaplah, Assignment 1 sem 2 nih. Aku bagitau la macam mana susah nya. Dia cakap ok, dia sentiasa support aku dan harap aku berusaha keras. Pas dapat degree suh aku tunjuk cert tu kat hiring manager dan dapat kan tempat lagi tinggi yang aku deserve. Kata-kata dia selalu macam satu perangsang. Aku tak taulah, kenapa seserius dia suka sangat bercerita dengan aku macam-macam. Tahla, tapi aku suka apa yang dia cakap harini. Macam perangsang untuk aku kedepan dan kedepan lagi. Aku happy usaha aku ramai orang nampak dan hargai. Ibarat suntikan semangat yang tak bertepi. Ibarat langit luas yang tak bersempadan, tak, aku takkan putus asa!

Last Friday, Jee datang sleepover, after hantar Darl keja, we spend 2 hours kat Sunrise, camwhoring guna Cam My New Lappy! Chat-chat then gerak p Ocean view chat-chat lagi, baru aku sedar, gila lama kami tak update. Yap, aku bz gila! So does My dear Jee. Takda apa yang berubah, still sama, perjumpaan selalu best dan semua masalah jadi debu balik. Kami tiup-tiup hilang....~

Menggunakan new Lappy, aku dah siapkan first Assignment for Basic Computing ditemani Darl yang dah menguap 3-40 kali pagi Ahad kemarin. Yeza, aku hepy. Aku tak sabar nak submit, meanwhile aku nak fokus on Economics jap. Credit to Darl, a very patient hubby, super hubby, fer the opinion and sabar dengan sikap aku yang ting tong naik angin dua hari berturut-turut ni. Tak tau apa dah jadi dengan aku.

Ok, dari pendek jadi panjang dah ni apa cerita.


No comments: