Monday, January 10, 2011

Duit

Semak kepala dengan budget. Aku baca satu artikel cakap orang-orang pertengahan dari Malaysia hidup kais bulan makan bulan. Sama jugak dengan konsep kais pagi makan pagi. Tapi logiknya kais pagi makan pagi ni keluar kerja ada duit tak keluar kerja takda duit. Untuk hari tu sajala. Tapi kita kalau tak kerja cukup bulan takda gaji, so takda makan. Ha.. konsep kais bulan makan bulan.
Aku punya fikiran la kan, kita tak boleh kerja seumur hidup. Perlu cari something untuk side income. Something tu merimaskan aku memandangkan aku tak punya masa yang cukup nak kerja nak belajar nak manage 2nd job.
Tapi yang magiknya, huhu duit tak cukup jugak. Apa kes?
Bulan ni dengan ikrar nya aku nak ada duit yang cukup at least sampai hari gaji. Tapi macam takut nak cakap, macam takut duit tak cukup. Semua benda naik takda yang turun, gaji tak naik-naik jugak. Wehh, bosan pk bab duit tapi seriously duit asyik tak cukup. Bosan weh bosan!



Pendek kata, duit banyak pun tak cukup jugak duit sikit pun tak cukup jugak. Lagi besar rice cooker, lagi banyak kerak nasik, kalau tak pandai ukur air dengan beras la.. huhu

No comments: